Kompetens

Kravhantering

Projektstyrning

Verksamhetsutveckling

Microsoft Dynamics CRM

Viktor Karlsson

Viktor har sedan 2011 arbetat med IT & verksamhetsutveckling. Han har sedan början av sin karriär specialiserat sig på att arbeta med sina kunders processer och IT-stöd. Viktor har stor erfarenhet från att arbeta med en mängd olika kunders sälj, marknad och kundservicelösningar/processer.

Viktor har ofta tagit en nyckelroll i allt från förstudie/kravanalys till implementation, test, utbildning och leverans av projektet. Han arbetar ofta med att identiera nuläge, hjälpa sina kunder med att sätta nya mål och sedan följa upp dessa i projekten. Han brukar ofta ta rollen som projektledare, kravanalytiker och/eller business analyst i projekten. Viktors styrka ligger i hans goda förståelse av både verksamhet och teknik.

Viktor har även arbetat som applikationsspecialist på Microsoft Dynamics CRM där han arbetat med både rådgivning, och konfigurering av plattformen.

Anställningar

Avezio AB 2016 —
Releye AB 2014 — 2016
Softronic AB 2011 — 2014

Utbildning

Medieteknik A – Södertörns Högskola 2004 — 2005
Medie- & Kommunikationsvetenskap A & B – Södertörns Högskola 2005 — 2006
Computer Science – King Mongkut’s Univerisity of Technology (Bangkok) 2008 — 2009
Magister i Systemvetenskap – Lunds Universitet 2006 — 2011

Kurser

Gate 1 - Traineeprogram på Softronic 2011

Certifieringar

MB5-705: Managing Microsoft Dynamics Implementations 2015
MB2-704: Microsoft Dynamics CRM 2015 Applications 2015
MBM-868: Microsoft Dynamics CRM 2011 Applications 2012